Alena Macková

Alena MackováMgr. et Mgr. Alena Macková is a researcher at the Charles University’s Faculty of Social Sciences. She has a master degrees in Sociology and Political Science from Faculty of Social Sciences at Masaryk University. There she studies doctoral degree programme (Political Science) and works as researcher at Institut for Research of Children, Youth and Family and International Institute of Political Science. Her research interests include political communication in new media and activism and civic enagagement in new media. In the project she focuses mainly on use of social media and communication of political actors in different periods of the election cycle.

Recent publications:

MACKOVÁ, Alena, Marta FIALOVÁ a Václav ŠTĚTKA. (2013). Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012. Politologický časopis, Brno: Masarykova univerzita, roč. 13, č. 4, s. 507-525. ISSN 1211-3247.

ŠEDO, Jakub, Markéta MUSILOVÁ, Tomáš FRANKO, Eva NOVÁČKOVÁ, Pavlína ŠEDOVÁ, Otto EIBL, Miloš GREGOR, Alena MACKOVÁ, Lenka HRBKOVÁ, Kamil GREGOR, Michal PINK, Petr VODA, Michal NOVÝ a Vlastimil HAVLÍK. (2013). České prezidentské volby v roce 2013. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. 253 s. Politologická řada, svazek č. 42. ISBN 978-80-7325-325-7.

BALÍK, Stanislav, Michal PINK, Petr VODA, Otto EIBL, Monika DVOŘÁKOVÁ, Petr GONGALA, Kamil GREGOR, Miloš GREGOR, Vlastimil HAVLÍK, Lenka HRBKOVÁ, Alena MACKOVÁ, Michal NOVÝ, Andrea SMOLKOVÁ a Vít ŠIMRAL. (2013). Krajské volby 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 261 s. Monografie, č. 55. ISBN 978-80-210-6641-0.

EIBL, Otto, Miloš GREGOR a Alena MACKOVÁ. (2013). O čem a jak hovořil Václav Klaus ve svých projevech. Politologický časopis, 2013, roč. 20, č. 4, s. 392-418. ISSN 1211-3247.

EIBL, Otto, Roman CHYTILEK, Anna MATUŠKOVÁ, Barbora PETROVÁ, Radovan BRTNÍK, Miloš GREGOR, Lenka HRBKOVÁ, Silvia HUDÁČKOVÁ, Oto KÓŇA, Marcela KRÁLIKOVÁ, Alena MACKOVÁ, Eva PAVLOVÁ, Tomáš ŠKRHA a Michal ŽIŽLAVSKÝ. (2012). Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: CDK. 341 s. mimo edici. ISBN 978-80-7325-281-6.